Ens treuen les adreces de correu per amagar que treballem a BTV

Si no aconseguim recuperar el sentit comú, aquest 1 de març prop de 200 treballadors de BTV deixarem de tenir adreça de correu amb el domini @btv.cat i passarem a tenir-ne una de @bcnaudiovisual.cat. Per als que no ho sapigueu, aquest és el nom de l’empresa del grup Lavínia a través de la qual està subcontractada la plantilla dels serveis informatius i tècnics de BTV. Dins de molts dels correus que enviem a partir de l’1 de març haurem d’afegir aquesta explicació, perquè sempre fem servir l’adreça professional per demanar o enviar informació en nom de BTV. No identificar-nos amb el domini @btv.cat davant de les fonts periodístiques, davant de les institucions, d’altres companys, en la relació amb proveïdors, etc. no només ens farà perdre temps sinó també credibilitat i prestigi com a organització i com a professionals del servei públic que estem prestant a la ciutat.

Sembla que tot això no li importa gens als responsables d’ICB ni de Lavínia. ICB és la societat municipal encarregada de gestionar BTV i en el darrer concurs per subcontractar-ne els serveis informatius i tècnics va incloure una clàusula que deia que “ICB proporcionarà únicament i exclusivament les adreces de correu electrònic que identifiquin de forma genèrica els programes o canals que gestioni”. Ara Lavínia diu que no vol incomplir aquell contracte i decideix deixar els treballadors sense correus nominals de BTV. Els que hem fet servir sempre. A ningú se li escapa que tot plegat es tracta d’una maniobra per intentar amagar la cessió il·legal que una setantena de treballadors han denunciat ja davant dels jutjats socials. Els advocats de les empreses deuen estar preparant els judicis i han ordenat aquest gest. Però BTV, el mitjà de comunicació públic de Barcelona, no hauria d’estar governat pels advocats sinó pels professionals escollits per fer-ho, de qui esperàvem més sentit comú i menys argúcies legals. A més, durant els propers mesos, si guanyem aquests judicis, ens hauran de retornar l’adreça que ara ens treuen, així que la pèrdua de temps haurà estat doble.

Avís de canvi de correu

La direcció i el consell d’administració de BTV també haurien de ser més sensibles a totes les queixes que els hem fet arribar els treballadors i professionals de la casa, per garantir la bona feina i el prestigi guanyats durant anys treballant d’una determinada manera. Només han accedit a mantenir les adreces @btv.cat per redireccionar-les a les noves @bcnaudiovisual.cat, perquè no deixem de rebre els missatges que ens enviïn els nostres contactes o les llistes de correu a les que estiguem subscrits. Però no poder enviar correus amb la nostra adreça de BTV ens generarà problemes en la nostra feina diària, tal i com han explicat alguns dels companys que divendres passat van adreçar les seves queixes a les direccions de Lavínia i ICB, així com als membres del consell d’administració de BTV. En reproduïm una selecció:

En el meu cas fa 16 anys que treballo a BTV, els mateixos que fa que sóc ******@btv.cat. Vull fer un símil amb el món real perquè veieu què suposa per a nosaltres aquesta eina virtual. Quan sortim a fer una notícia i hem de demanar a gent anònima que ens faci declaracions sobre les rebaixes, les eleccions o l’exposició que estan visitant, sempre ho fem amb el micròfon en mà perquè ens dona seguretat i credibilitat. La gent quan ens indentifica i ens reconeix, està més disposada a col·laborar. Ens passa el mateix quan volem accedir a institucions, apropar-nos als polítics a fer “canutazos” o ubicar-nos en llocs estratègics per fer directes. Al món virtual no ens podem presentar carxofa en mà, per això tenim suports com el nostre correu @btv.cat que ara, alguns de nosaltres, perdrem. Ens agradaria molt que es pogués fer marxa enrere i lluitar perquè els periodistes que cada dia fem BTV no perdem aquest símbol d’identitat.

Com a productora d’informatius crec que perdré MOLTS dels meus contactes que he aconseguit durant aquests 11 anys a l’empresa, ja que avisar-los a tots del canvi d’adreça és impossible i la redirecció no serà eterna. Crec que, sens dubte, serà molt negatiu per la feina de tot productor, ja no només per la pèrdua de contactes sinó perquè el @btv.cat forma part de la nostra identitat com a productors, ja que es refereix al mitjà al que representem. Ha costat molt que ens coneguin, canviar el mail que ens identifica és un pas enrere.

Considero que els motius d’aquest canvi d’adreça electrònica no són ni professionals ni pràctics perquè aquest fet l’única cosa que causarà és més feina i maldecaps. Estic sopresa per la decisió i desanimada perquè fa gairebé 21 anys que estic treballant a l’arxiu, la història de BTV.

No poder identificar-me com a tal davant de les institucions (CAC, SGAE, AISGE, VEGAP), d’altres companys, en la relació amb proveïdors, etc. requerirà un aclariment constant a cada missatge que enviï, restant credibilitat al servei públic que presto. Crec que la meva carta de presentació electrònica ha de seguir vinculada a BTV, com s’ha fet des dels seus inicis amb tots els professionals de la casa.

Aquest correu s’autodestruirà, espero que BTV no. Quan vaig començar a treballar en aquesta empresa, el meu correu era ******@diaridebarcelona.com. Durant anys treballant com a periodista al Diari de Barcelona en línia vaig patir el problema de manca de credibilitat que arrossegava aquella marca, que mai no es va donar a conèixer prou entre els barcelonins, tot i la feina realment interessant que dúiem a terme l’equip que hi havia al darrere. En més d’una ocasió no em van contestar un missatge o petició d’entrevista perquè qui ho rebia es pensava que era fals i que el Diari de Barcelona ja no existia. Ara em pot tornar a passar el mateix: les fonts amb qui contacti per correu electrònic no em veuran com un periodista de BTV sinó com algú que treballa en una empresa que diu que treballa per a BTV. Això tindrà efectes sobre la meva feina, sens dubte. Perquè el nom de BTV -vosaltres ho hauríeu de saber- inspira respecte i confiança entre els barcelonins que ens coneixen. És el prestigi guanyat durant molts anys de bona feina. Em sap molt greu que a tots vosaltres això us sigui igual.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s